maandag 13 februari 2017

Deine Vanja - trui met opstaande kraag



Al een tijdje geleden zag ik op een paar blogs en instagramaccounts proefmodellen voorbij komen van een nieuw patroon van Meine Herzenswelt. Het bleek Deine Vanja, een patroon voor een jurk of trui met naar wens insteekzakken of een buidelzak en een capuchon, opstaande kraag of boord als halsafwerking. Ik kon niet wachten om het patroon te proberen en de dag waarop het online kwam, kocht ik het direct. Ik bestelde bij Naaiplezier alvast een paar stofjes en meters paspelband om mee aan de slag te gaan en knipte alvast alle delen voor een trui met buidelzak en opstaande kraag.



Toen de badjas eindelijk af was, kon ik aan de slag met de trui en wat was dat fijn! De naaidip verdween als sneeuw voor de zon. Gisteren nam ik rustig de tijd om de zak en de kraag met paspelband af te werken. Vanmorgen zette ik de trui verder in elkaar. Het is een heel simpel patroon met raglanmouwen, dus het zit binnen no time in elkaar.



De kraag geeft de trui echt iets aparts. Bij 'gewone' tricot (geen sweat) moet er wel versteviging in, anders zakt hij te veel in.

Femke mocht na het middageten even passen. Ik heb namelijk nog een stofje liggen en wil daarvan de jurkversie met capuchon maken. Voor het knippen wilde ik even checken of de maten kloppen met mijn metingen. Gelukkig is alles in orde.

De trui beviel goed. Femke wilde hem niet meer uitdoen en ging vanmiddag dus in een andere outfit naar school dan vanmorgen. ;-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten